- Εξιχνιάσθηκε από αστυνομικούς του Τμήματος Ασφάλειας Κοζάνης, τηλεφωνική απάτη που τελέσθηκε σε βάρος 66χρονης ημεδαπής, σε περιοχή της Κοζάνης, για την οποία συνελήφθη 43χρονη γυναίκα, έχοντας το ρόλο του «εισπράκτορα»
- Εξιχνιάσθηκε υπόθεση απάτης που διαπράχθηκε στην Κοζάνη
- Εξιχνίαση υπόθεσης απάτης στην πόλη της Κοζάνης
- Συνελήφθη 61χρονος ημεδαπός για καλλιέργεια -4- δενδρυλλίων κάνναβης και κατοχή ναρκωτικών στην πόλη της Καστοριάς
Πτυχιακή εργασία Αφοδίτης Γκρίζη: “Έσω-Έξω σχετική πραγματικότητα”
Η πτυχιακή εργασία μου χωρίζεται σε δύο ενότητες. Η πρώτη ενότητα παρουσιάστηκε στο ιδιωτικό ιατρείο του μαιευτήρα Λάζαρου Λαβασίδη και η δεύτερη στο δημόσιο νοσοκομείο της Φλώρινας στο τμήμα της μαιευτικής. Ήταν μια προσπάθεια να ερευνηθεί η σύνδεση της τέχνης με την κοινωνία, αλλά και την επιστήμη.Στόχος ήταν να τοποθετηθούν έργα σ’ ένα πλαίσιο που δεν περιορίζεται από τις συμβάσεις που θέτουν τα μουσεία, οι συλλέκτες, οι αίθουσες τέχνης.
Διερευνούνται οι έννοιες του χώρου σε σχέση με τον χρόνο, η αλληλεπίδραση του εσωτερικού και εξωτερικού κόσμου και η σύνδεση με την εξέλιξη της ανθρώπινης ύπαρξης.
Στον χώρο του ιατρείου παρουσιάστηκαν έργα – κατασκευές σε πλέξιγκλας και ζωγραφική πάνω σε βαμβακερό ύφασμα. Ζωγραφική σε μετάξι και σχέδιο σε ριζόχαρτο αποτελούν δυο επίπεδα μέσα σε κουτιά πλεξιγκλάς τα οποία δεν περιορίζουν τα έργα άλλα αντίθετα τ’ αφήνουν χωρίς όρια να αλληλεπιδράσουν με τον χώρο. Ο θεατής πλησιάζοντας ανακαλύπτει κρυμμένες εικόνες λόγω της διαφάνειας του μεταξιού. Κάποια έργα εκτέθηκαν εκεί για ένα περίπου χρόνο με σκοπό την επικοινωνία με το κοινό αλλά και την έρευνα της σχέσης του έργου τέχνης με τον περιβάλλοντα χώρο. Έγινε επίσης μία προσπάθεια να κατανοηθεί η σχέση του ανθρώπου με τον χώρο μέσω ερωτηματολογίου. Έξι σχετικές ερωτήσεις τέθηκαν στο κοινό που επισκέπτονταν το ιατρείο.
Στην μαιευτική κλινική του νοσοκομείου παρουσιάστηκαν ζωγραφικά έργα σε μετάξι και έργα που δημιουργήθηκαν με τη συμμετοχή του προσωπικού της, και των ιατρών γυναικολόγων Λάζαρου Λαβασίδη,Ιωάννη Κοσκοσά και Γρηγορίου Δούκα. ´Ολοι αυτοί ενεργοποιήθηκαν για να αποτυπώσουν σε χαρτί πλακούντες από διάφορους τοκετούς και να ενσωματωθούν στο δικό μου έργο. Ο πλακούντας είναι το όργανο που γεννιέται στα τοιχώματα της μήτρας και επιτρέπει στο έμβρυο την πρόσληψη θρεπτικών συστατικών,εξαλείφει τα απόβλητα, προστατεύει από λοιμώξεις και παρέχει οξυγόνο μέσω του αίματος της μητέρας. Είχε εξέχουσα θέση σε τελετουργικά ήθη και έθιμα ως σύμβολο ασφάλειας και φροντίδας για διάφορους λαούς. Η εικόνα του παραδείσου θυμίζει τη ζωή μέσα στην κοιλιά όπου υπάρχουν τροφή και προστασία, χωρίς να κάνει κανείς τίποτε γι’ αυτό.
Συλλέχθηκαν είκοσι περίπου αποτυπώματα και εννέα από αυτά χρησιμοποιήθηκαν. Κατασκευάστηκαν κουτιά πλεξιγκλάς, τοποθετήθηκαν στο πίσω μέρος και η εξωτερική επιφάνεια χαράχτηκε για να δημιουργηθεί έτσι ένα δεύτερο επίπεδο που αλληλεπιδρά με το πρώτο. Το αίμα της μητέρας είναι η πρώτη ύλη δόμησης του παιδιού μέσω του πλακούντα. Αποτυπώματα του οργάνου, που συνέδεε έμβρυα με το πρώτο περιβάλλον της ζωής, είναι η πρωτη ύλη δόμησης των έργων που παρουσιάζονται στην μαιευτική κλινική
Το εσωτερικό περνά στο εξωτερικό. Από τον ιδιωτικό μητρικό χωρο η ύπαρξη μεταβαίνει στο δημόσιο περιβάλλον.
Για να κατανοηθεί ο εαυτός και να βρεθεί η αλήθεια είναι σκόπιμο να ανατρέξει κανείς πίσω στο παρελθόν ακολουθώντας το πλέγμα αλλεπάλληλων αναμνήσεων, όσο ασυνάρτητες κι αν φαίνονται αυτές. Γιατί πίσω από κάθε φαινόμενο υπάρχει κάτι άλλο. Η εξωτερική στοιβάδα της ύπαρξης ή ενός φαινομένου κρύβει έναν άλλο εσωτερικό κόσμο. Με απασχολεί η σχέση του είναι και του φαίνεσθαι. Αν το φαίνεσθαι αντιπροσωπεύει το ψεύτικο, το εικονικό, το επιφανειακό, προσπαθώ να αναγνωρίσω την αλήθεια, το Είναι.Έτσι δημιουργώ στα έργα μου δύο επίπεδα δύο διαφορετικές χωροχρονικές καταστάσεις που αλληλεπιδρούν.Με την πρώτη ματιά διακρίνονται γνώριμες εικόνες. Με μια καλύτερη παρατήρηση όμως διεισδύοντας στο δεύτερο επίπεδο ανακαλύπτει κανείς μια άλλη πραγματικότητα.
>Με αφετηρία την οπτική πραγματικότητα δημιουργώ δυο κόσμους που φαίνονται διαφορετικοί, όμως ενώνονται και συμπληρώνει ο ένας τον άλλον. Ζωγραφίζω πάνω στο μετάξι και παράλληλα σχεδιάζω συνειρμικά σε ριζόχαρτο για να συνθέσω μια ελλειπτική αφήγηση. Το φως περνάει από το ημιδιάφανο μεταξωτό ύφασμα υπονοώντας την διάσταση του χρόνου, ενώ δίνει διαφορετικές αναγνώσεις στο έργο ανάλογα με την Φωτεινή πηγή (φυσική ή τεχνητή) και το σημείο που θα ενταχθεί. Συνδέεται με τη ζωή και είναι φορέας μνήμης.Το ρεαλιστικό στοιχείο εμπλέκεται με το φαντασιακό ενώ το παρόν συνυπάρχει με το παρελθόν και το μέλλον.
Υιοθετώντας ποιητικά και ρυθμικά στοιχεία, την καθαρότητα γραμμής, το έντονο και εξωπραγματικό χρώμα από το έργο του Γκωγκέν και του Σαγκάλ αποτυπώνω εξωτερικές εμπειρίες που συνυπάρχουν με εσωτερικές.
Νερένια τα μάτια σου
Φωτογραφίες: Αφροδίτη Γκρίζη, Θανάσης Μπλιούμης
Περισσότερα EΔΩ
0 comments