- Εξιχνιάσθηκε υπόθεση απάτης που διαπράχθηκε σε περιοχή της Καστοριάς
- Συμβουλές από τη Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Δυτικής Μακεδονίας, για τη σωστή χρήση της Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (Λ.Ε.Α.)
- Εξιχνιάσθηκε από αστυνομικούς της Υποδιεύθυνσης Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Καστοριάς, υπόθεση αρπαγής 41χρονου ημεδαπού, σε περιοχή της Καστοριάς, για την οποία συνελήφθησαν άμεσα 2 ημεδαποί, ως συνεργοί
- Συμβουλές από τη Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Δυτικής Μακεδονίας, για την αποφυγή κλοπών, κατά τη διάρκεια των εορτών των Χριστουγέννων, της Πρωτοχρονιάς και των Θεοφανείων
«Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου»: Μια παράσταση σταθμός με τη Νένα Μεντή
Η Ευτυχία ταξιδεύει…
ΕΥΤΥΧΙΑ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΥ
του Πέτρου Ζούλια
ΜΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ – ΣΤΑΘΜΟΣ ΜΕ ΤΗ ΝΕΝΑ ΜΕΝΤΗ
4ος Χρόνος
5ο ΔΙΕΘΝΕΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΦΗΓΗΣΗΣ
ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΕΧΝΗΣ
ΚΥΡΙΑΚΗ 12 & ΔΕΥΤΕΡΑ 13 ΜΑΪΟΥ 2013, ΏΡΑ 21.00
Η Νένα Μεντή ταξιδεύει στην Ελλάδα για να συναντήσει τους παλιούς και νέους της φίλους και να ξαναζωντανέψει μαζί τους την συγκινητική ιστορία της μεγάλης «στιχουργού και ποιήτριας» του Eλληνικού τραγουδιού. Μια ιστορία με μοναδικά τραγούδια, που γράφτηκαν με ψυχή από μια γυναίκα που έζησε με πάθος τη ζωή, μια ιστορία που συνδέεται με τις μεγάλες και ιστορικές στιγμές της πολιτικής και κοινωνικής εξέλιξης στην Ελλάδα. Όλοι έχουμε τραγουδήσει τα τραγούδια όπως Είμαι αητός χωρίς φτερά, Όνειρο απατηλό, Η φαντασία, Ηλιοβασιλέματα, Όλα είναι ένα ψέμα, Πήρα απ΄τη νιότη χρώματα, Πετραδάκι πετραδάκι Μαλάμω, Τι έχει και κλαίει το παιδί, Περασμένες μου αγάπες, Τα καβουράκια, Τα αλάνια, Αντιλαλούνε τα βουνά, αλλά δεν ξέραμε οι περισσότεροι ότι ήταν δικά της, δεν ξέραμε μέχρι τώρα την ιστορία που έκρυβαν αυτά τα τραγούδια. Δεν ξέραμε ότι κουβέντες που πέρασαν από το στόμα μας, από γενιά σε γενιά, ήταν δικές της. Λαϊκή ποίηση αυθεντική. Απόσταγμα ζωής και σκέψης. Δεν ξέραμε τη δύναμη, τον πόνο, αλλά και την όρεξη για ζωή που είχε μέσα της η μεγάλη Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου.
Το 2007, η ανάγκη για την παράσταση βγήκε μέσα από την επιθυμία για ένα ταξίδι στη μνήμη μιας εποχής και σαν καταβολή ελάχιστου φόρου τιμής στην πρώτη μεγάλη Ελληνίδα στιχουργό, την Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου. Το 2013 η ανάγκη να επιστρέψει η Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου, γεννήθηκε από την επιθυμία να ξεφύγουμε για λίγο από την εθνική μελαγχολία και ταπείνωση. Η Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου, εκπροσωπεί τον Έλληνα που η ψυχή του έχει δύναμη, στέκεται στα πόδια του, χαμογελάει και αγωνίζεται να ξεπεράσει την σκληρή πραγματικότητα. Διαπιστώσαμε από τη συμμετοχή του κοινού, πόσο βαθειά ριζωμένες μνήμες έχουν αυτά τα τραγούδια στη ψυχή του Έλληνα και πόσο σημαντική ήταν η συμβολή τους στην περιγραφή μιας κοινωνικής και ενίοτε πολιτικής και πολιτιστικής πραγματικότητας.
Η Ευτυχία θέλει να συναντηθεί ξανά με τους φίλους της, που τόσο την αγάπησαν αλλά και να γνωριστεί με καινούργιους που δεν τους δόθηκε η ευκαιρία να την συναντήσουν μέχρι τώρα.
Το βιβλίο της Ρέας Μανέλη «Η γιαγιά μου η Ευτυχία» (εκδόσεις Άγκυρα), με τη δύναμη και την αμεσότητα της προσωπικής μαρτυρίας προσέφερε το υλικό της θεατρικής αφήγησης. Μιας αφήγησης αποσπασματικής και ακροβατικής, ανάλογης της προσωπικότητας που βιογραφείται.
Η Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου(Νένα Μεντή) μονολογεί συνομιλώντας με τα επτά πρόσωπα που έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στη ζωή της και το έργο της σαν στιχουργού: τη Μαρίκα Κοτοπούλη, το Γιώργο τον άντρα της, τη Μαίρη την κόρη της, τον Τσιτσάνη, το Χιώτη, τη Ρέα την εγγονή της και τη Μαριόγκα τη μητέρα της.
Μέσα από την πολυτάραχη ζωή της Παπαγιαννοπούλου ξεδιπλώνεται όλη η νεότερη ιστορία της Ελλάδας, αλλά και η σύγχρονη ιστορία του λαϊκού μας τραγουδιού. Η ιστορία της Ευτυχίας συναντά την εθνική τραγωδία μιας χαμένης πατρίδας, της Μικράς Ασίας, περνά από την εποχή των μπουλουκιών και της Αθηναϊκής επιθεώρησης για να φτάσει ως τα καταγώγια του ρεμπέτικου και την άνθιση του έντεχνου λαϊκού τραγουδιού.
Η παράσταση αναπαριστά στιγμιότυπα, σχέσεις και καταστάσεις σαν ένα αφηγηματικό παζλ, που σκοπό έχει να αναδείξει τη βιωματική λαϊκή ποίηση και την πολυδιάστατη μοναδική προσωπικότητα, της πρωτοπόρας για την εποχή της, δημιουργού.
Η Ευτυχία έγινε η φωνή της ψυχής ενός ολόκληρου λαού και με τον στίχο της εκφράζει τους καημούς και τις ελπίδες του. Χθες, σήμερα, αύριο.
Η Ευτυχία, σαν ένας άλλος Ζορμπάς, μυρίζει Ελλάδα και μας οδηγεί γραμμή στις ρίζες, σε ότι αυθεντικό έμεινε από αυτό που λέμε γνήσια ελληνική ψυχή και λεβεντιά.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Κείμενο – Σκηνοθεσία: Πέτρος Ζούλιας
Σκηνικά κοστούμια: Αναστασία Αρσένη
Φωτισμοί: Ανδρέας Μπέλης
Επιλογή τραγουδιών: Ελεάνα Βραχάλη
Μουσική επένδυση: Γιάννης Χριστοδουλόπουλος
Φωτογραφίες: Γιώργος Καβαλλιεράκης
ΠΑΡΑΓΩΓΗ : CULTURE FACTORY Α.Ε.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: CULTURE FACTORY A.E.: 6978 188757
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ-ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ: ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΕΧΝΗΣ : 24610-24062
ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ: Γενική είσοδος 16€, Φοιτητικό-μαθητικό:13€
*Ειδικές τιμές για ανέργους-πολύτεκνους & συλλόγους
ΠΛΑΝΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ ΣΤΟ: https://www.youtube.com/channel/UCmqjYrH9S_W8l8mbpX75LsA
ΚΡΙΤΙΚΕΣ
…Η Νένα Μεντή δεν κάνει μια απλή αφήγηση. Στην παράσταση υπάρχουν κίνηση, δράση, διάλογοι και χιούμορ.
Τα πρόσωπα που τη συντροφεύουν μπορεί να είναι φανταστικά, όμως είναι εκεί, συζητούν μαζί της, αγαπιούνται ή τσακώνονται….
Η Νένα Μεντή μας αναστάτωσε, μας συγκίνησε. Έπαιξε με την ψυχή της.
Μαρία Κρύου – Αθηνόραμα
…Μια υποδειγματικά λιτή παράσταση σε σκηνοθεσία Πέτρου Ζούλια…είναι η αφήγηση της, το τσαγανό της … ο πηγαίος καρδιακός στίχος της, τα πάθη της που συγκινούν τον θεατή; ….ο μοναδικός τρόπος που την ερμηνεύει η Νένα Μεντή; …ποιος ξέρει…
Κάθε Δευτέρα, Τρίτη και Τετάρτη, μια ευτυχής συγκυρία κάνει τους θεατές να χειροκροτούν παρατεταμένα στο τέλος(οι περισσότεροι όρθιοι)…
Γιώργος Βιδάλης – Ελευθεροτυπία
…Η ηθοποιός δεν «παίζει» αλλά «πέφτει» μέσα στο πρόσωπο που υποδύεται μ’ ένα πάθος που είχαμε ξεχάσει ότι υπάρχει – και ιδού η Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου αυτοπροσώπως…… Έτσι γίνεται πρότυπο ερμηνείας, ικανή να πλησιάσει κάθε πρόσωπο και να το φωτίσει…… θα αφήσει το σημάδι του είτε έτσι είτε αλλιώς στα θεατρικά δρώμενα. Η Νένα Μεντή κατάφερε να ξυπνήσει τον υπνοβάτη θεατή που κατακλύζει τις σκοτεινές αίθουσες…
Γιώργος Κακουλίδης – Ριζοσπάστης
.. Η Νένα Μεντή, στην πιο ώριμη στιγμή της, μεταγγίζει στην ιστορία της Παπαγιαννοπούλου τη δική της γήινη αλήθεια, μεταβαίνοντας με απίστευτη ευελιξία από την αθωότητα, την αφέλεια και την ασίγαστη χαρά της ζωής στην απελπισία, από την ελαφράδα του χιούμορ και το μελό στο τραγικό ρίγος. Είναι χάρμα οφθαλμών να την κοιτάζεις ν’αλωνίζει το χώρο, να κονταροχτυπιέται με τις αντιξοότητες και εν τέλει να παραδέχεται δίχως πίκρα «..όλα είναι ένα ψέμα…»
Ελένη Πετάση – Η Ναυτεμπoρική
…Προχθές τη Δευτέρα, σε ένα κατάμεστο θέατρο μια γυναίκα μόνη με χιλιάδες πρωταγωνιστές της ζωής να μας περιτριγυρίζουν κατόρθωσε αυτό που σπάνια συμβαίνει. Να υψωθεί μαζί της (μάλλον χάριν αυτής) ένας κόσμος από καιρό χαμένος κι όμως τόσο σπαρακτικά ζωντανός.
… έδειξε τα βάθη της καρδιάς της. Φλογισμένα κι αμάραντα, κατοικημένα από χιλιάδες κι όμως έρημα, βουτηγμένα στο φαρμάκι κι όμως το μέλι μέσα τους να λάμπει. Όχι, αυτό που κάνει η Μεντή στην «Ευτυχία» της δεν είναι δουλειά ηθοποιού, είναι λειτουργία Ποιητή. Είναι μεγάλη στιγμή του Θεάτρου μας.
Σταμάτης Φασουλής – ΤΑ ΝΕΑ
0 comments