giapraki.com

Αυτές είναι οι νέες δραχμές!

Ευρώ τέλος… Η επιστροφή στη δραχμή είναι πλέον γεγονός!

Αυτή την εντύπωση τουλάχιστον δίνει μια ματιά στο Διαδίκτυο, όπου τα… νέα και άκρως εντυπωσιακά χαρτονομίσματα του πάλαι ποτέ εθνικού νομίσματος «κυκλοφορούν» και έχουν ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων και ενθουσιασμό ενώ έχουν προκαλέσει και συζητήσεις επί συζητήσεων.

 

Η σειρά χαρτονομισμάτων της δραχμής, που σχεδίασε με δική του πρωτοβουλία ο καλλιτέχνης Παύλος Βατικιώτης, εκ πρώτης όψεως μοιάζει να έχει αρκετές ομοιότητες με αυτή του ευρώ, κυρίως σε ό,τι αφορά το γραφικό «στήσιμό» της. Ωστόσο είναι σίγουρα πολύ πιο εντυπωσιακά, αφού πάνω τους φιγουράρουν σπουδαίες μορφές της σύγχρονης ελληνικής Ιστορίας που έχουν αφήσει ανεξίτηλο το σημάδι τους τόσο στη χώρα μας όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο.

Χαρακτηριστικό είναι το χαρτονόμισμα των 500 δραχμών, το οποίο είναι χρώματος μπλε-μοβ και «φιλοξενεί» το πρόσωπο της αξεπέραστης Μαρίας Κάλλας, ενώ μια ακόμη γυναίκεια μορφή δεσπόζει στο χαρτονόμισμα των 100 δραχμών, που έχει κόκκινο-κεραμιδί χρώμα και απεικονίζει την αξέχαστη μορφή της Μελίνας Μερκούρη. Στα υπόλοιπα χαρτονομίσματα υπερισχύει το ανδρικό στοιχείο, καθώς αυτό των 10.000 δραχμών φέρει πάνω του τον Γεώργιο Παπανικολάου, των 1.000 δραχμών τον Γιάννη Μόραλη, των 200 δραχμών τον Οδυσσέα Ελύτη και των 50 δραχμών τον Κορνήλιο Καστοριάδη.

 

 

Μιλώντας για τη νέα του δουλειά, ο Παύλος Βατικιώτης αποκάλυψε πως ξεκίνησε τον σχεδιασμό «για πλάκα, αλλά στην πορεία τα πράγματα έγιναν πιο σοβαρά», ενώ πρόσθεσε πως δεν γνωρίζει αν επίκειται επιστροφή στη δραχμή, αλλά πως αν γινόταν κάτι τέτοιο, τότε σίγουρα «θα ήθελε να έχει στο πορτοφόλι του όμορφα και καλαίσθητα χαρτονομίσματα».

Παράλληλα, από την πρώτη στιγμή κυκλοφορίας τους στο Διαδίκτυο οι νέες δραχμές προκάλεσαν διχασμό και συζητήσεις σχετικά με την έξοδο από το ευρώ και τη χρονική περίοδο που επιλέχτηκε για να δημοσιευτεί ένα τέτοιο καλλιτεχνικό έργο. Ωστόσο ακόμη και οι φανατικοί επικριτές της δραχμής παραδέχτηκαν πως τα νέα χαρτονομίσματα είναι -τουλάχιστον-εντυπωσιακά.

 

 

Espressonews

Exit mobile version