«Λέβεδος – Πτολεμαΐς – Άρτη(ι)ς – Ορκμέζ – Ürkmez » του Σταύρου Π.Καπλάνογλου

By on 26/02/2020

Η ΑΡΧΑΙΑ ΙΩΝΙΚΗ ΠΟΛΗ ΜΕ ΤΟ ΙΔΙΟ ΟΝΟΜΑ ΤΗΣ ΣΗΜΕΡΙΝΗΣ ΠΟΛΗΣ ΤΗΣ Δ.ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ & Η ΠΙΘΑΝΗ ΣΧΕΣΗ ΤΟΥ ΟΝΟΜΑΤΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΛΕΒΑΙΑ. ΤΗΣ Δ.ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

ΤΙ ΗΤΑΝ
Η Λέβεδος ήταν αρχαία πόλη της Ιωνίας, χτισμένη στην νότια πλευρά της χερσονήσου της Ερυθραίας δυτικά της Κολοφώνας. Η πόλη χτίστηκε τον 11ο αιώνα π.Χ. την περίοδο του πρώτου ελληνικού αποικισμού από Ίωνες που προέρχονταν πιθανόν από την Αττική
ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΤΑΝ

Βρισκόταν νότια της Σμύρνης και της αρχαίας πόλης Κλαζομενές
Στο μέσον της απόστασης περιπου 23 χλμ εκατέρωθεν , των δυο Ιωνικών πόλεων Κολοφών και Τέως,36 χιλιόμετρα βορειοανατολικά της Εφέσου
Τα αρχαία λείψανα έχουν εντοπιστεί και στις δύο θέσεις Η πόλη ήταν χτισμένη πάνω σε μια πολύ μικρή χερσόνησο Xingi μήκους 175 μ., σε ύψος 61 μ. Και συνδέεται με την ενδοχώρα μέσω ενός ισθμού πλάτους 201 μ. Πλάτος), η οποία σήμερα ονομάζεται χερσόνησος Kısık
Δίπλα από τον παραλιακό δήμο Ουρκμέζ, που αποτελεί μέρος της επαρχίας του τμήμα του Σιβρισάρι (Σεφέρ -Χισάρ )
Κοντά στα ερείπια της Λεβεδου σήμερα υπαρχουν 2 οικισμοί το Ürkmez και Doğanbeyli (αρχαία Υψηλή )
ΤΟ ΟΝΟΜΑ
**** ΑPTHΣ ****
Κατά τον Στράβωνα το πρωτο όνομα ήταν Άρτη(ι)ς γράφει:
” ο Λεμπέδος από τον Ανδροπόμπου, ο οποίος πήρε την κατοχή ενός τόπου που ονομάζεται Άρτις.”
Στην ελληνική μυθολογία ο Ανδρόπομπος ήταν απόγονος του βασιλιά της Πύλου Νέστορα, γιος ή εγγονός του Βώρου, πατέρας του βασιλιά των Αθηνών Μελάνθου και παππούς του (γνωστότερου) Κόδρου.Ο Ανδρόπομπος έφθασε στην Αθήνα ως πρόσφυγας μαζί με άλλους απογόνους του Νηλέα (Νηλείδες), μετά την εκδίωξη τους από την Πύλο εξαιτίας της καθόδου των Δωριέων (1200-1100 π.Χ.)
***- ΛΕΒΕΔΟΣ -LEBEDUS -***
Σύμφωνα με το Idex Anatolicuς καταγεγραμμένη η πόλη με το ο όνομα Λέβεδος εμφανίζεται το έτος 454 π.Χ
Ο ονομασία αυτή ενδεχόμενα να είχε σχέση με άλλα παραπλήσια προελληνικά, ονόματα όπως Λεβαία – Λεβαδεία και Λέβυνθος
Λεβαία
Αρχαία Λεβαία: Ήταν η πρώτη γνωστή πόλη των Μακεδόνων.
Σε γραπτά κείμενα την βρίσκουμε στον Ηρόδοτο (περ. 484 – 410 π.Χ.). που γράφει :
, ”Τρία αδέρφια, απόγονοι του βασιλιά του Άργους Τημένου, φεύγοντας από το Άργος και διασχίζοντας την Ιλλυρία καταλήγουν σε μια πόλη της Άνω (Δυτικής) Μακεδονίας ονόματι Λεβαία,”
Κατά την ελληνική μυθολογία ο Τήμενος ήταν ο μεγαλύτερος γιος του Αριστομάχου και επομένως τρισέγγονος του Ηρακλή. ιδρυτής της δυναστείας των Τημενιδών Ήταν η επικρατούσα δυναστεία της Μακεδονίας περίπου από το 700 έως το 310 π.Χ
** Απιδέα Βοΐου
Η επικρατούσα άποψη είναι ότι βρισκόταν κοντά στο σημερινό χωριό Απιδέα (ή Απίδια) το νομού Κοζάνης, λίγα χιλιόμετρα βόρεια του Τσοτυλίου. στην θέση «Μπουφάρι»,
Όπου διέρχεται και ένας παραπόταμος του Αλιάκμονα Λεμπίνι – Λεβίνι βόρεια και δυτικά του αρχαίου υπερυψωμένου οικισμού συμβάλλει στην υπόθεση ταυτοποίησης της θέσης Μπουφάρι με τη μυθική πόλη.
— Ακόμη στο Βόιον Κοζάνης υπαρχουν 3 οικισμοί που διεκδικούν την θέση της
1. Στο χωριό Λούβρη και στο τρίγωνο που σχηματίζεται ανάμεσα στα χωριά Πολυκάστανο, Λικνάδες και Άγιοι Ανάργυροι Βοΐου
2 Στη Νεάπολη (πρώην Λειψίστα) Κοζάνης
3.Στο χωριό Πλατανιά Βοΐου
— Λακκία Φλώρινας
. Με αρχαιολογικό χώρο της Βεγόρας – Λακκιάς συνδέθηκε από τον αρχαιόφιλο Γ. Αζή. Με το Ελεβίτς (=Λακκιά) του νομού Φλώρινας ταύτισε και άλλος ερευνητής τη Λεβαία, ο Π. Ιωαννίδης. Η όλη προσπάθεια είχε ως αποτέλεσμα τη μετονομασία του χωριού Λακκιά σε Λεβαία.
— Ελιμεια
” Αλεβεί[α] κώμη της Ελημίας και εν Αλιβέοις αναφέρεται σε επιγραφές του ιερού της Λευκόπετρας, τις οποίες ο Φ. Πέτσας ταυτίζει με τη μυθική Λεβαία·
Μαυροπηγή Εορδαίας
— Στη Μαυροπηγή Εορδαίας από τον καθηγητή Αντώνη Μπουσμπούκη
Λεβαδεία,
Με την σημερινή ονομασία δεν την αναφέρει ο Όμηρος πολλοί όμως ιστορικοί μεταξύ των οποίων και ο Παυσανίας θεωρούν ότι υπήρχε επί Ομήρου όπου και την ταυτίζουν με τη Μίδεια που πιθανότερο να ήταν το ομηρικό όνομά της. Με αυτό το όνομα αναφέρεται από τον Όμηρο ανάμεσα στις βοιωτικές πόλεις που συμμετείχαν στον Τρωικό πόλεμο Αργότερα φέρεται να μετονομάστηκε σε Λεβάδεια από τον Αθηναίο Λέβαδο, που μετοίκησε τους κατοίκους σε υπώρεια παρακείμενου λόφου.
Κατά τους ιστορικούς χρόνους, η Λιβαδειά ήταν περίφημη για το πανάρχαιο Μαντείο του Τροφωνίου, το οποίο είχαν επισκεφθεί και συμβουλευθεί ο Κροίσος, ο Μαρδόνιος, ο Αιμίλιος Παύλος κ.ά.
Λέβυνθος
Η Λέβιθα (αρχ. Λέβινθος) αποτελεί το ανατολικότερο μίας συστάδας τεσσάρων απομονωμένων νησιών (Λέβιθα, Μαυριά, Γλάρος και Κίναρος) που γεφυρώνουν το θαλάσσιο πέρασμα από τις Κυκλάδες στα Δωδεκάνησα στο ύψος του 37ου παράλληλου, μεταξύ Λέρου και Αμοργού.

2 LEBDOS.png

***- ΠΤΟΛΕΜΑΙΣ (266-188 πΧ. ) ***
Το 266 π.Χ. όντας υπό τον έλεγχο των αρχόντων της Αιγύπτου – των Πτολεμαίων.
Πιθανόν να ήταν επί Πτολεμαίο του Γ’ του Ευεργέτη ονομάσθηκε Πτολεμαίς
Που ήταν απόγονος του στρατηγό του Μεγάλου Αλεξάνδρου, όπου αργότερα αναγορεύτηκε Βασιλιάς της Αιγύπτου με το όνομα Πτολεμαίος Α΄ Σωτήρ (Λάγος).
Ο Πτολεμαίος ο Λάγου, υπήρξε στρατηγός, σωματοφύλακας και συμμαθητής του Μεγάλου Αλεξάνδρου καθώς και αγαπημένος μαθητής του Αριστοτέλη. Καταγόταν από την Εορδαία
Επί Οθωμανών το 1478 μ.Χ. στην θέση της Λεβέδου εμφανίζεται ένα μικρο χωρίο με το όνομα Ürkmez το 1890 μ.Χ το όνομα γίνεται Örtmes για να έχει σήμερα το όνομα και πάλι Ürkmez
ΙΣΤΟΡΙΑ
–Κάρες
Η Λέβεδος πιθανότατα (άποψη του Παυσανία )ιδρύθηκε από τους Κάρες στους προϊστορικούς χρόνους
–Αθηναίοι
Ακολούθησαν Αθηναίοι παιδιά του Κόδρου με τον Ανδραίμονα, κατά τον Στράβωνα όμως αποικίσθηκε από τον Ανδρόπομπο, γιο του Κόδρου, και ότι το πρωτο όνομα ήταν Αρτις , ενώ το λεξικό Suda αναφέρει τον Neleus, γιο του Codrus
Η πόλη κατοικήθηκε από την αρχή της πρώτης χιλιετίας π.Χ. στους Βυζαντινούς χρόνους
-Λυδοί
Τον 7ο αιώνα π.Χ. η πόλη βρισκόταν για μικρο χρονικό διάστημα υπό τον έλεγχο του Λυδικού Βασιλιά Γύγες .
Τότε ήταν μια ακμάζουσα πόλη χάρη στο εμπόριο της και για τις θερμές πηγές της, που την καθιστούσαν πόλη ιαματικών λουτρών
Ήταν επίσης γνωστή για τους ναούς του Απόλλωνα και του Διόνυσου.Υποτάχθηκε στον βασιλιά Κύρο II (559-529) οι πλούσιες πόλεις της Ιωνίας πέρασε κάτω από την κυριαρχία των Αχαιμενιδών
— Πέρσες
προτού περάσει στην περσική κυριαρχία, όταν ο Κύρος νίκησε το Λυδικό βασίλειο το 546-540 π.Χ.
–Ιωνική επανάσταση
Η πόλη έπρεπε να διαδραματίσει μικρό ρόλο τόσο στην Επανάσταση του Ιονίου (499 π.Χ.), .
— Δηλιακή συμμαχία
Η πόλη ήταν από τους φτωχότερους εκείνους της Ιονικής Συμμαχίας. στην συμμαχία με την Αθηνά σαν μέλος της Δηλιακής συμμαχίας,εκτιμήθηκε να καταβάλει με βάσει την οικονομική της κατάσταση αρχικά σε τρία τάλαντα, αλλά σύντομα αυτό μειώθηκε σε ένα
–Πελοποννησιακός πόλεμος
Κατά τη διάρκεια του Πελοποννησιακού πολέμου ο Lebedus συμμάχησε με την Αθήνα, αλλά το 411 π.Χ. η πόλη υποκινήθηκε από την Χίο να υποστεί βλάβη. Μετά οι Σπαρτιάτες τελικά επικράτησε, η πόλη έγινε δωρεάν μέχρι 386 π.Χ., όταν ήρθε κάτω από την Περσική δικαιοδοσία και πάλι μέσω της ειρήνης ιδρύθηκε από τους Πέρσες
-Μέγας Αλέξανδρος
Η πόλη απελευθερώθηκε από τον Μέγα Αλέξανδρο το 334 π.Χ.
— Ελληνιστικοί χρόνοι
Κατά τη διάρκεια της Ελληνιστικής περιόδου οι άρχοντες αυτών των εδαφών επιχείρησαν να εγκαταστήσουν τους κατοίκους Lebedos σε άλλες πόλεις, αλλά χωρίς επιτυχία.
–Αντίγονος ο Μονόφθαλμος
Ο Αντίγονος I ο Μονόφθαλμος προσπάθησε να ενώσει το 303(4) π.Χ.την Τέο με την Λέβεδο . σχεδίαζε να μεταφέρει τους κατοίκους του Λεβέδου στην Τέο και να συγχωνεύσει τις δύο πόλεις σε μία, αλλά το σχέδιο δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ.
–Λυσίμαχος
Το 290 π.Χ., μετά τον βασιλιά της Θράκης ο Λυσίμαχος καταστράφηκε που πήρε τους πολίτες της Λεβέδου , καθώς και τους πολίτες του Κολοφώνα, στην Έφεσο, ίδρυσε μια νέα πόλη, την Αρσινόηα.
— Πτολεμαίοι
Το 266 π.Χ. όντας υπό τον έλεγχο των αρχόντων της Αιγύπτου – των Πτολεμαίων.
Ωστόσο, η πόλη κατάφερε να επιβιώσει και ήρθε σύντομα υπό την επιρροή του βασιλιά της Συρίας Αντίοχο Α ‘(281-261 π.Χ.)
Πιθανόν να ήταν επί Πτολεμαίου του Γ’ του Ευεργέτη ονομάσθηκε Πτολεμαΐς και για
τα επόμενα τουλάχιστον 60 χρόνια ήταν γνωστή ως Πτολεμαΐς.και την εποχη εκείνη εκδόθηκαν νομίσματα με την σφραγίδα Πτολεμαΐς.
. Παρά την κατάσταση που είχε δημιουργηθεί, η πόλις διατήρησε την παρουσία της και το 226 π.Χ. την κατέλαβε ο βασιλιάς της Αιγύπτου, Πτολεμαίος Β΄ Για τον λόγο αυτό, λεγόταν «Πτολεμαΐδα» για τα επόμενα εξήντα χρόνια.
Δεν είναι βέβαιο αν οι Πτολεμαίοι κράτησαν την πόλη υπό τον έλεγχο τους χωρίς διακοπή μέχρι τις αρχές του 2ου αιώνα.
Τότε η πόλη βρισκόταν εντός της σφαίρας επιρροής του βασιλιά των Σελευκιδών Αντιόχου του Μεγάλου (223-187 π.Χ.) πριν χρησιμοποιήσει το παραδοσιακό του όνομα ξανά γύρω στο 188 π.Χ.
–Βασίλειο της Περγάμου
Μετά την Ειρήνη της Απάμειας (188 π.Χ.) η πόλη παρέμεινε ανεξάρτητη από τον βασιλιά της Πέργαμου Ευμένη Β του Σωτήρος (197-158 π.Χ.) .30

3 LEBEDOSSS.png

ΡΩΜΑΙΟΙ
Κάτω από τη ρωμαϊκή κυριαρχία, άκμασε ξανά, καθιστώντας τον τόπο συνάντησης των ηθοποιών όλης της Ιωνίας που προηγουμένως ήταν η διπλανή πολύ Τέως που τιμούσαν τον Διόνυσο
— Οι καλλιτέχνες του Διονύσου
Αυτή η ομάδα αποτελούσε μια ένωση ηθοποιών και μουσικών, που προστατεύονταν από το δικαίωμα ασύλου στην πόλη, όπου διαμένουν. Το καλλιτεχνικό τους ταμπεραμέντο προκάλεσε συγκρούσεις με τις πόλεις τους υποδοχής, συμπεριλαμβανομένης της Τήου και της Έφεσου
Στο τέλος, τον 2ο αιώνα π.Χ. εγκαταστάθηκαν στο Λέμπεδο, όπου χαιρετίστηκαν με χαρά, καθώς οι κάτοικοι αναμενόταν να αυξηθεί η σημασία και το κύρος της πόλης. Οι καλλιτέχνες του Διόνυσου ζούσαν στο Λέμπεδο μέχρι που ο Μάρκος Αντώνιος τους μετέφερε στην Πριήνη.
–Βυζάντιο
Οι πρώτες αναφορές για την εμφάνιση του Χριστιανισμού στην προέρχονται από την ύπαρξη της επισκοπής της Λέβεδου από τον 5ο αιώνα, η οποία αποδεικνύει τη συνεχή κατοίκηση της περιοχής και τη διάδοση του χριστιανισμού ήδη από τους προηγούμενους αιώνες
. Ο οικισμός διατηρήθηκε μέχρι τα τελευταία βυζαντινά χρόνια.
Ο Ιεροκλής στον ‘Συνέκδημο’ αναφέρει τον Λεμπέδο ως μία από τις πόλεις της επαρχίας της Ασίας
Στη βυζαντινή εποχή, η Λέβεδος ήταν έδρα του επισκόπου μέχρι τον 12ο αιώνα μ.Χ. Είναι γνωστά τα ονόματα τριών επισκόπων :
Κυριάκος συμμετείχε στο 2ο συμβούλιο της Εφέσου το 449 μ.Χ.,
Ο Ιουλιανός το 451 μ.Χ.,συμμετείχε στο συμβούλιο της Χαλκηδόνος,και
ο Θεοφάνης ή Θωμάς συμμετείχαν στο 2ο συμβούλιο της Νίκαιας.το 787 μ.Χ.,– Οθωμανοί
Κατά την τουρκική κατοχή η πόλη πρέπει να έχει καταστραφεί εντελώς, σύμφωνα με ξένους ταξιδιώτες από την Κωνσταντινούπολη. 17ος αιώνας
ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ
Τα σημαντικά φυσικά πλεονεκτήματα του τόπου, ωστόσο, ήταν οι θερμές πηγές στα βόρεια της χερσονήσου και οι δύο φυσικοί κόλποι που σχηματίστηκαν και στις δύο πλευρές της χερσονήσου, αν και ήταν μικροί.
Ηο Lebedus ήταν διάσημος για την παραγωγή σύκων κατά την αρχαιότητα, ενώ στα περίχωρα ο Αντίγονος είχε τις δικές του εκτάσεις παραγωγής σιταριού.
ΟΙ ΙΑΜΑΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ
Η Λέβεδος ήταν διάσημη για τις ιαματικές πηγές της.
Ήταν το ορόσημο της πόλης, σύμφωνα με τον Παυσανία 13, ήταν η θερμά λουτρά , και κατάλληλα για ανθρώπους που έπασχαν από ρευματισμούς στις θέσεις (Λάδιο / Ιλίντζα) ή Καρακότσα (Καράκοτς), στα βόρεια της χερσονήσου.
Η μακρά ιστορία των λουτρών αποδεικνύεται από τον Αλιέο Αριστείδη που επισκέφτηκε το ρωμαϊκό λουτρό της περιοχής καθώς και τον Πιονιάδη (4ο αι.)
ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΑ ΕΥΡΗΜΑΤΑ
Ο χώρος του Lebedos χαρακτηρίζεται από κάποια ερείπια, που τώρα ονομάζονται Ecclesia ή Xingi, και αποτελείται από μάζες από γυμνή πέτρα και τούβλα και,πολλά κομμάτια από αγγεία. .
Την πόλη την ξεχωρίζουν σε 2 τμήματα
*** 1ον τμήμα Χερσόνησος ***
Ένα μέρος της Λεβέδου βρισκόταν στην μικρή χερσόνησο που σήμερα ονομάζεται Κισίκ και ήταν περιμετρικά οχυρωμένη.
ΤΕΙΧΗ
Πολύ λίγα πράγματα σώζονται σήμερα, όπως τα απομεινάρια των τειχών της πόλης.
και πιο κοντά στη θάλασσα υπάρχουν ίχνη αρχαίων τειχών και μερικά κομμάτια δωρικών κιόνων
Τα τείχη που υπαρχουν χρονολογούνται από την Ελληνιστική περίοδο και σήμερα σώζονται σε σημαντικό ύψος. Κατασκευάστηκαν σύμφωνα με το ισοδομικό σύστημα,(το σύστημα χαρακτηρίζεται από την τοποθέτηση τετράπλευρων πελεκητών λίθων σε οριζόντιες στρώσεις. ) πλάτους 2,30 μ. Και είχαν αμυντικούς πύργους και πύλες
ΜΕΓΑΛΟ ΚΤΙΡΙΟ
Επιπροσθέτως, σε έναν επίπεδο λόφο έχουν βρεθεί τα θεμέλια ενός αρκετά μεγάλου κτηρίου.
ΜΙΚΡΟΣ ΝΑΟΣ
Υπάρχει επίσης το υπόγειο και ολόκληρο το δάπεδο ενός μικρού ναού. και πιο κοντά στη θάλασσα υπάρχουν ίχνη αρχαίων τειχών και μερικά κομμάτια δωρικών κιόνων.
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΙ ΘΕΑΤΡΟ
Υπάρχουν ενδείξεις για την ύπαρξη γυμνάσιου και 2 θεάτρων ,πιθανόν το ένα να ήταν ωδείον
ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ?
Όσον αφορά τα θρησκευτικά κτίσματα υπάρχουν κατάλοιπα βασιλικής.

******2ον τμήμα η Ηπειρωτική χώρα****
ΑΚΡΟΠΟΛΗ
Η ακρόπολη βρισκόταν στην πάνω πλευρά του ισθμού την ηπειρωτική χώρα σε ένα λόφο,το μεγαλύτερο μέρος της πόλης έπρεπε να ήταν εκεί
Το μόνο κοσμικό δημόσιο κτίριο που έχει εντοπιστεί μέχρι τώρα είναι τα λουτρά που πρέπει να υπήρχαν στα ρωμαϊκά και τα πρώτα βυζαντινά χρόνια.
Εκεί βρέθηκαν άφθονα όστρακα και υπήρχαν πολλά θραύσματα μη προσδιορισμένων τειχών και θεμελίων.
ΚΑΡΑΚΟΤΣ
Υπάρχουν ιαματικές πηγές στην ακτή της πόλης και σε ένα σημείο που ονομάζεται Karakoc στο νότιο τμήμα , όπου εξακολουθούν να υπάρχουν σημαντικά ερείπια αρχαίων λουτρών.
ΝΟΜΙΣΜΑΤΑ
— Κλασσικής περιόδου
Από τα νομίσματα που βρέθηκαν μέχρι τώρα φαίνεται ότι η Λέβεδος άργησε να βγάλει δικά της νομίσματα και δεν υπαρχουν νομίσματα της κλασσικής περιόδου όπως από τις άλλες Ιωνικές πόλεις
— 4ος αιών τα πρώτα νομίσματα
Τα πρώτα νομίσματα που εμφανίζονται είναι του 4ου αιώνα π.Χ. και ήταν χάλκινα (330 π.Χ )Κεφαλή κεφαλής Αθηνά αριστερά / Κουκουβάγια δεξιά, κεφαλή απέναντι. [πλώρη του πλοίου] στην μια όψη.ή 350-300 π.Χ. . Αγελάδα και μοσχάρι & άλλες παραστάσεις
Και πολλά έφεραν ονόματα δικαστών ( Μάρσιας,Εκατονύμος, ΛΕ ΚΟΝΝΙΩΝ,ΑΘΗΝΑΙΟΣ ,) και τα αρχικά της πόλης / ΛΕ,– Περιόδου Πτολεμαίων
Όταν στην πόλη εμφανίσθηκαν οι Πτολεμαίοι (266 π.Χ.- 188 π.Χ. ) βγήκαν χάλκινα νομίσματα που φέρουν το κεφάλι του Πτολεμαίου ή του Αρσινόη και την επιγραφή ΠΤΟ (Λ)
— 2ου αιώνος
Μετά το 188) κόπηκε ασημένια νομίσματα με την Αθηνά η μπροστινή πλευρά (το κεφάλι ή το προφίλ της Αθηνάς ή η Αθηνά με ή χωρίς το Αττικό κράνος) ή τον Απόλλωνα και την κουκουβάγια και η επιγραφή ΛΕ ή ΛΕΒΕΔΙΩΝ.
— Ρωμαϊκής περιόδουΤη Ρωμαϊκή περίοδο έκοψε πάλι νομίσματα κατά την αρχή του Τιβερίου (14 -37), του Βεσπασιανού (69-79), του Αδριανού (117-138) , του Μάρκου Αυρηλίου (161-180) και του Γέτα (211-212).Είχαν στην μια όψη μορφή του Ρωμαίου αυτοκράτορα όπως του Τιβερίου με τον τίτλο Σεβαστός, δεξιά και στην άλλη πλευρά την θεά Αθήνα ή άλλο νόμισμα που είδαμε της συζύγου του Ρωμαίου αυτοκράτορα Καρακάλλα με το όνομα Plautilla ,και τον προσδιορισμό της πόλης / ΛЄΒЄ-ΔΙΩΝ .
ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
Λεώφαντος ο Λεβίδιος
Ο Λεώφαντος ήταν αρχαίος Έλληνας πολιτικός. Ήταν επίσης γνωστός ως Λεώφαντος ο Λεβίδιος και θεωρείται από μερικούς ως ένα από τα μέλη των επτά σοφών της αρχαιότητας.
Στη Ζωή των φιλοσόφων του Διογένη Λαέρτιου αναφέρει ότι το όνομά του συμπεριλήφθηκε στον κατάλογο των επτά σοφών
Επιπλέον, ο Λεώφαντος ο Λεβίδιος, και πάλι σύμφωνα με τον Διογένη Λαέρτιο, θεωρήθηκε ένας από τους επτά σοφούς σύμφωνα με τις πληροφορίες της Λεβέδου ή της Εφέσου.
Δεν έχουμε άλλες μαρτυρίες γι ‘αυτόν

Σχολιάστε αυτό το άρθρο!

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: