Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος δραστηριοποιεί και φέτος το Κλιμάκιο Μακεδονίας – Θράκης, θεσμό που επανίδρυσε τον χειμώνα του 2010, έχοντας ως στόχο την παρουσίαση θεατρικών παραστάσεων αξιώσεων σε περιοχές όπου η δυνατότητα πρόσβασης των πολιτών στο θέατρο είναι δύσκολη.
Το Κλιμάκιο Μακεδονίας – Θράκης του ΚΘΒΕ παρουσιάζει τρία σατιρικά μονόπρακτα του Άντον Τσέχωφ υπό τον γενικό τίτλο «Ιστορίες για Αρκούδες», σε σκηνοθεσία Γιάννη Καλατζόπουλου.
Μένοντας πιστό στη φιλοσοφία ότι η παρουσία του στην Μακεδονία και τη Θράκη επιβάλλεται για λόγους εθνικής σημασίας, αλλά και ότι ως θεσμός δημοσίου συμφέροντος πρέπει να ανταποκρίνεται στις ανάγκες, τα αιτήματα και τις προσδοκίες του πληθυσμού της Βορείου Ελλάδος, το Κ.Θ.Β.Ε. ξεκινά μια δίμηνη περιοδεία με αφετηρία τον Νομό Φλώρινας.
Πρόγραμμα Χειμερινής Περιοδείας στη Δυτική Μακεδονία
«ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΑΡΚΟΥΔΕΣ»
ΜΑΡΤΙΟΣ 2011
10ΠέμπτηΠΡΕΜΙΕΡΑ ΜΕΛΙΤΗ ΦΛΩΡΙΝΑΣ Κέντρο Νεότητας Μελίτης – 20:30
11ΠαρασκευήΦΛΩΡΙΝΑ Πολιτιστικό Κέντρο Δ.Φλώρινας – 21:00
12ΣάββατοΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑ Πνευματικό Κέντρο Δ.Πτολεμαϊδας- 18.30/21.00
24ΠέμπτηΚΑΣΤΟΡΙΑ Συνεδριακό Κέντρο ΕΔΗΚΑ – 21:00
25ΠαρασκευήΣΙΑΤΙΣΤΑ Πνευματικό Κέντρο – 21.00
26ΣάββατοΓΡΕΒΕΝΑ Πολιτιστικό Κέντρο Δ..Γρεβενών- 21.00
Στο σημείωμά του σχετικά με το Κλιμάκιο Μακεδονίας- Θράκης ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του ΚΘΒΕ κ. Σωτήρης Χατζάκης επισημαίνει:
“Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος για λόγους εθνικής σημασίας και πολιτιστικής αναγκαιότητας, εφαρμόζοντας τη στρατηγική του, επανίδρυσε τον χειμώνα του 2010 τον θεσμό των Κλιμακίων, έπειτα από 26 χρόνια αναστολής της λειτουργίας του.
Ο θεσμός εγκαινιάστηκε για πρώτη φορά το φθινόπωρο του 1977 στην Κομοτηνή με το θέατρο της Θράκης, με σκοπό τη θεατρική αποκέντρωση, και λειτούργησε μέχρι το 1984.
Η δημιουργία ενιαίου Κλιμακίου Μακεδονίας-Θράκης έχει ως σκοπό τη μόνιμη παρουσία κρατικής θεατρικής σκηνής στις ακριτικές περιοχές της Βορείου Ελλάδος, συμβάλλοντας στην οργάνωση νέας προοπτικής για τον ρόλο του θεάτρου στη χώρα μας.
Το Κλιμάκιο Μακεδονίας-Θράκης του ΚΘΒΕ παρουσιάζει φέτος τις «Ιστορίες για αρκούδες», τρία σατιρικά μονόπρακτα του ΄Αντον Τσέχωφ, στα οποία κυριαρχεί η διαχρονική δυναμική της κωμωδίας και η βαθειά αγάπη του συγγραφέα για τις υποχρεώσεις, τις άρσεις και τις αμφισημίες της ανθρώπινης ύπαρξης.
Η δυνατότητα πρόσβασης των πολιτών στη θεατρική πράξη είναι η βασική προτεραιότητα της πρωτοβουλίας του ΚΘΒΕ. Καλούμε τους κατοίκους, τους φορείς, τις Περιφέρειες, τους Δήμους της Μακεδονίας και της Θράκης να αγκαλιάσουν αυτή την προσπάθεια. Το Κλιμάκιο του ΚΘΒΕ τους αφορά. Γιατί το θέατρο δημοσίου συμφέροντος είναι μια πνευματική περιουσία που ανήκει σε όλους και στον καθένα ξεχωριστά”.
Η επίσημη πρεμιέρα του έργου έχει προγραμματισθεί να δοθεί στη Μελίτη, ένα μικρό χωριό της ακριτικής Φλώρινας, την Πέμπτη 10 Μαρτίου 2011.
«Ιστορίες για αρκούδες»
Τρία μονόπρακτα του ΄Αντον Τσέχωφ
Όλος ο παραλογισμός της καθημερινότητας των απλών ανθρώπων, όταν αυτή στρεβλώνεται από τη διαβρωτική δύναμη του χρήματος, συμπυκνωμένος με αριστοτεχνικό τρόπο σε τρία μονόπρακτα του «πατέρα του σύγχρονου θεάτρου». Ο Τσέχωφ στα πιο μεγάλα του κέφια, χαρίζει άφθονο γέλο που δεν εξατμίζεται μόλις κλείσει η Αυλαία. Πρόκειται για τα μονόπρακτα του Άντον Τσέχωφ: «Πρόταση γάμου», «Οι βλαβερές συνέπειες του καπνού» και «Η αρκούδα», που παρουσιάζει το Κλιμάκιο Μακεδονίας- Θράκης του ΚΘΒΕ, σε σκηνοθεσία Γιάννη Καλατζόπουλου.
Σημείωμα του σκηνοθέτη
Τα τρία μονόπρακτα του Τσέχωφ που θα δείτε σε λίγο, κρατούν μια ξεχωριστή θέση στην καρδιά όλων των ηθοποιών του κόσμου για δυο κυρίως λόγους: πρώτον, γιατί δεν υπάρχει δραματική σχολή σε ολόκληρο τον πλανήτη, που να μην περιλαμβάνει στα μαθήματα υποκριτικής κάποιες σκηνές από αυτά τα έργα. Έτσι, ο νέος ή η νέα που θέλει να μάθει την τέχνη του ηθοποιού, έρχεται πολύ νωρίς σε επαφή μαζί τους και ανακαλύπτει, μέσα από αυτά, τα βασικά κλειδιά της “μαστορικής” του θεάτρου.
Ο δεύτερος λόγος είναι ότι αυτά τα μονόπρακτα έχουν βοηθήσει κάθε ηθοποιό να συνειδητοποιήσει την ιδιοφυΐα του Τσέχωφ, να συλλάβει την χιουμοριστική, την κωμική διάθεση που διαπερνά όλα του τα έργα -ακόμα κι εκείνα που για πολλές δεκαετίες θεωρήθηκαν και παίχτηκαν, εσφαλμένα, σαν “ψυχοπλακωτικά δράματα”, με αποτέλεσμα ο περισσότερος κόσμος ν’ ακούει Τσέχωφ και να το βάζει στα πόδια!…
Στους παραπάνω λόγους επιτρέψτε μου να προσθέσω κι ένα τρίτο, προσωπικό: ο Λυκούργος Καλλέργης που έχει μεταφράσει τόσο εμπνευσμένα σχεδόν όλα τα έργα του Τσέχωφ (στην παράστασή μας την «Πρόταση Γάμου» και την «Αρκούδα»), η Μαρία Αλκαίου που μας χάρισε την έξοχη μετάφραση του «Καπνού», αλλά και ο Βασίλης Διαμαντόπουλος που έγραψε ιστορία ερμηνεύοντας συχνά αυτόν τον μονόλογο στα «ρεσιτάλ ηθοποιίας» που έδινε τον καιρό που εγώ ήμουν ο νεότερος –και φανατικότερος– μαθητής του, είναι τρεις από τους λίγους ανθρώπους, στους οποίους οφείλω όλα όσα κέρδισα μισόν αιώνα στο θέατρο. Και στη ζωή. Καλή σας διασκέδαση.
0 comments