ΑΡΧΙΜ. ΠΑΪΣΙΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΗΓΟΥΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΑΓΙΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΤΟΥ ΠΑΛΑΜΑ ΦΙΛΩΤΑ
ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΕΣΟΥΝ ΟΙ ΑΛΗΘΙΝΑ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΝΑ ΣΥΝ+ΟΔΕΥΣΟΥΝ ΠΡΟΣ ΜΙΑ ΣΥΝΟΔΟ ΠΟΥ ΘΑ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΕΙ ΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟ ΚΑΙ ΘΑ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΗΣΕΙ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΙΡΗΝΗ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ
I. ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΣΥΝΟΔΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΛΗΘΙΝΑ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥΣ
Σύνοδος για τον κόσμο, και υπό την γενική έννοια, σημαίνει οργανωμένη συγκέντρωση και συν
Α. Αν όντως έχουμε συνειδητοποιήσει ότι με τον Οικουμενισμό υπονομεύεται η δυνατότητα σωτηρίας σταδιακά μέχρι να αφομοιωθεί το ποίμνιο και να κυριαρχήσει πλήρως η Παναίρεση στο χριστεπώνυμο πλήρωμα, και έτσι τραγικά να απωλέσουμε την Χάριν υποκύπτοντας συν τω χρόνω, και δι’ αυτής της αποπομπής της Θείας Χάριτος, λόγω αδράνειας, να χάσουμε τελικά και την σωτηρία. Τί πραγματικά θέλουμε οι αληθινά Ορθόδοξοι σήμερα; Θέλουμε όντως να απαλλαγούμε εν τη πράξει από την αίρεση του Οικουμενισμού; Αν ναι, ας τα βάλουμε κάτω τα πράγματα με μαθηματικό συλλογισμό και ας αφαιρούμε μία-μία τις περιπτώσεις σχετικά με το τί δεν μπορεί να γίνει για να έχουμε το προσδοκώμενο αποτέλεσμα και τί είναι δυνατόν να γίνει για να στραφούμε εν τη πράξει προς τα εκεί. Ας τα δούμε τα δεδομένα ψύχραιμα, με φρόνηση και ρεαλιστικά και ας αποφασίσουμε ενώπιον του Θεού, ο Οποίος και θα μας κρίνει για την όποια επιλογή μας.
Β. Αν οι όντως Ορθόδοξοι έχουμε αληθινές προθέσεις να συνεργασθούμε, έχοντας αγαθή προαίρεση και αποσκοπώντας στην αλήθεια και μόνο για να κάνουμε το θέλημα του Θεού, θεωρώντας πνευματικό καθήκον μας να ενωθούμε οι διασπασμένοι ενώ είμαστε διηρημένοι εντός της Εκκλησίας, χωρίς σκοπιμότητες ίδιου συμφέροντος, ανθρωπαρέσκεια, ψυχικές εμμονές με τις οποίες ορισμένοι νομίζουν ότι εκφράζουν ευσέβεια ενώ δίνουν διέξοδο στα πάθη τους, τότε είναι επιτακτική η ανάγκη να βρούμε μια βάση συνεννόησης με σκοπό την αποκατάσταση της Ορθοδοξίας και την ειρήνη στην Εκκλησία,
Γ. Υπάρχει περίπτωση βρούμε μία βάση να συνεργασθούμε στα κρίσιμα θέματα που αφορούν την Ορθοδοξία, αν δεν αφήσουμε την ώρα αυτή τα επί μέρους ζητήματα να τα λύσει η ίδια η Σύνοδος όταν συγκροτηθεί;
Δ. Αν δεν ενωθούν ικανοί και στον αριθμό επίσκοποι από το νέο ημερολόγιο με τους επισκόπους του Πατρίου εορτολογίου, έξω από τις παρατάξεις, υπάρχει περίπτωση να μπορέσουν να αντιταχθούν μόνοι τους στην Παναίρεση του Οικουμενισμού; Εδώ, μέχρι στιγμής, δεν υπάρχει ούτε ένας που να βγήκε αληθινά στον αγώνα εν τη πράξει!
Ε. Αν υποθέσουμε ότι μπορούσαν οι επίσκοποι του νέου ή και του Πατρίου εορτολογίου να αντιπαραταχθούν χωρίς συνεργασία εν τη ενότητι αποτελεσματικά απέναντι στην αίρεση δεν υπάρχει θέμα στην Εκκλησία με την διαίρεση παλαιού και νέου και δεν έχουμε ευθύνη για την μη αποκατάσταση του διοικητικού και εορτολογικού σχίσματος, οπότε το αφήνουμε ως έχει;
Στ. Αν δεν ενεργήσουμε στο κατάλληλο και κρίσιμο χρονικό σημείο το timing για να επιτύχουμε τον στόχο μας, μήπως έπειτα από αυτό το momentum θα είναι ακόμη δυσκολότερο να συγκροτηθεί μία όντως Ορθόδοξη Σύνοδος;
Ζ. Αν οι παλαιοημερολογίτες μείνουν περιχαρακωμένοι από το σχίσμα του νέου ημερολογίου και υπό το διοικητικό τους σχήμα που υφίσταται με τις διάφορες Συνόδους και τις μικρότερες ομάδες ή και μεμονωμένους επισκόπους, βιώνουν και έχουν την συνείδηση ότι μόνο αυτοί βρίσκονται εντός της Εκκλησίας και αισθάνονται ανεύθυνοι για ότι γίνεται στο σώμα του Χριστού, επομένως, δεν τους ενδιαφέρει το υπόλοιπο ποίμνιο που βρίσκεται στην αιχμαλωσία του Οικουμενισμού, και είναι αυτό “Ορθόδοξη” Εκκλησιολογία, μάλιστα, “
Η. Όσοι ακόμη δεν αποτειχίστηκαν, όχι μόνοι ιερείς και μοναχοί αλλά και αρχιερείς και λαϊκοί, έχουν την συνείδηση ότι είναι τακτοποιημένοι πνευματικά και δεν φέρουν ευθύνη για την εξάπλωση και εδραίωση του Οικουμενισμού με τι όποιες συνέπειες στην Εκκλησία και, τελικά, την απώλεια της σωτηρίας σε ψυχές, αφού εκεί καταλήγει ο συγκρητισμός;
Όλα αυτά είναι κρίσιμα ερωτήματα στα οποία καλούμαστε να απαντήσουμε ενώπιον Θεού και να μην κάνουμε πως δεν καταλαβαίνουμε πόσο σοβαρά είναι τα πράγματα. Στις ημέρες μας κυριαρχεί ανευθυνότητα. Όμως δικαιολογείται ανευθυνότητα στον κλήρο και μάλιστα στους επισκόπους; Στον καιρό μας υπάρχει αμέλεια δικαιολογείται όμως να μην αντιπαρατασσόμαστε στην αίρεση; Αν κάτι τέτοιο υπήρχε στην Παράδοση της Εκκλησίας μας θα είχαμε το δικαίωμα να μην αποτειχισθούμε ξεχωρίζοντας την θέση μας. Η αποτείχιση δεν είναι προαιρετική! Αν θέλουμε να ακολουθούμε τον Κύριο μας σηκώνοντας τον Σταυρό Του, αυτό είναι καθήκον μας. Η ψευδο-ταπείνωσις ότι δεν δυνάμεθα να ξεχωρίσουμε από την αίρεση και ότι είμαστε αδύνατοι δεν μας δικαιολογεί σύμφωνα με τον θεόπνευστο λόγο: “Πᾶς οὖν ὅστις ὁμολογήσει ἐν ἐμοὶ ἔμπροσθεν τῶν ἀνθρώπων, ὁμολογήσω κἀγὼ ἐν αὐτῷ ἔμπροσθεν τοῦ πατρός μου τοῦ ἐν οὐρανοῖς· ὅστις δ’ ἂν ἀρνήσηταί με ἔμπροσθεν τῶν ἀνθρώπων, ἀρνήσομαι αὐτὸν κἀγὼ ἔμπροσθεν τοῦ πατρός μου τοῦ ἐν οὐρανοῖς” (Μθ. 10, 32-33). Δεν ξεχωρίζει κανείς την θέσιν του αν δεν ομολογήσει με παρρησία και εν τη πράξει διακόψει κοινωνία μετά των αιρετικών με εκείνους που κοινωνούν με την αίρεση του Οικουμενισμού, τώρα πλέον και θεσμικά με το σχίσμα!
Συνεχίζονται οι άλλες ενότητες του IA’ κεφαλαίου
Εκκλησιολογικός όρος των διαλλαγών προς ενότητα (κεφάλαιο ΙΑ’)