- Συλλήψεις για ναρκωτικά στην πόλη της Πτολεμαΐδας
- Κοινή ειδική δράση της Διεύθυνσης Τροχαίας Θεσσαλονίκης και των Τμημάτων Τροχαίας Καστοριάς και Κοζάνης το τελευταίο τετραήμερο για την αντιμετώπιση του φαινομένου της υποκλοπής μεταφορικού έργου και για την Πρόληψη των Τροχαίων Ατυχημάτων στη Δυτική Μακεδονία
- Μήνυμα του Γενικού Περιφερειακού Αστυνομικού Διευθυντή Δυτικής Μακεδονίας, Ταξίαρχου κ. Κωνσταντίνου Σπανούδη για τις εορτές των Χριστουγέννων
- Η ενημερωτική δράση του Τμήματος Τροχαίας Κοζάνης σε θέματα κυκλοφοριακής αγωγής ξεκίνησε με την πραγματοποίηση περιπάτου μαθητών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κοζάνης εντός της πόλεως, με σύνθημα « Κυκλοφορώ… με Ασφάλεια»
Εγκαινιάζεται τη Δευτέρα 1 Οκτωβρίου η έκθεση του Μανώλη Μπαμπούση
Μανώλης Μπαμπούσης
Προσοχή εκτελούνται έργα
Εγκαινιάζεται τη Δευτέρα 1 Οκτωβρίου 2018, ώρα 20:00, στο Αλατζά Ιμαρέτ, η έκθεση του Μανώλη Μπαμπούση, Προσοχή εκτελούνται έργα. Η έκθεση διοργανώνεται από τη Δημοτική Πινακοθήκη Θεσσαλονίκης και εντάσσεται στο πρόγραμμα των 53ων Δημητρίων.
Ο Μπαμπούσης, γνωστός εικαστικός καλλιτέχνης, εκθέτει ένα έργο μεταβλητών διαστάσεων στον χώρο – σε διάλογο με βιντεοπροβολές σχεδίων ανατομίας, φωτογραφιών και κειμένων του, συγκροτώντας μια ενιαία μεγάλη εγκατάσταση. Πολυάριθμα χάρτινα κοντάρια, φέρουν στην κορυφή τους την εικόνα του ίδιου προσώπου, σχηματίζοντας ένα πλήθος, ένα τέμπλο απέναντι μας που μας κοιτάζει μετωπικά.
Σε μια εποχή όπου κυριαρχεί η υποκρισία, οι κυνικές ανταλλαγές, φαίνεται να μας χαμογελά ή να μας δείχνει τα δόντια του, ενώ στην πραγματικότητα υφίσταται μια εξωτερική πίεση, έναν καταναγκασμό. Μ’ έναν ανατρεπτικό, κριτικό και συνάμα ποιητικό λόγο, ο Μπαμπούσης με μια αποφθεγματική διατύπωση δίνει μια λαβή στο θεατή να σκεφτεί χωρίς να επιχειρεί να τον πείσει ή να τον νουθετήσει.
Η επιφάνεια του δέρματος σύρεται ως μια θεατρική αυλαία που αποκαλύπτει με ακρίβεια την επιστημονική ανάγνωση της ανατομίας του ανθρώπινου σώματος, της μη ορατής μορφής και λειτουργίας του. Αυτήν τη σχέση του εσωτερικού, της πρόθεσης, και του εξωτερικού, του αποτελέσματος, ο καλλιτέχνης την μεταφέρει στο πεδίο της ποίησης, της εικαστικής έκφρασης και της κοινωνικής ζωής.
Στο επίπεδο της κοινωνικής ζωής ο καλλιτέχνης σχολιάζει τις εξαρτήσεις και τις δεσμεύσεις του ιδιωτικού από το δημόσιο, της καλλιτεχνικής δημιουργίας από τους θεσμούς της τέχνης. Παράλληλα, οι βιντεοπροβολές Ανατομίες Ι, ΙΙ, με μουσική του Joachim Latarjet, που προβάλλονται στην έκθεση, μας καλούν με την ευρηματική ροή και την υπαινικτική αμεσότητα των φωτογραφικών εικόνων να προβληματιστούμε γύρω από την πραγματικότητα στην οποία ζούμε. Θίγει κριτικά πολυδιάστατα ζητήματα που αφορούν τόσο τις διαφορετικές διαδρομές και εμμονές του Μπαμπούση, όσο και διαχρονικά ζητήματα της ανθρώπινης συνθήκης.
Ο επιμελητής της έκθεσης, Μανώλης Μαυρομμάτης, σημειώνει για την έκθεση και το έργο του Μανώλη Μπαμπούση: «…Ο Μπαμπούσης σκέπτεται δυαδικά, και στην ανάλυσή του ο συλλογισμός ορίζεται από την αντιπαράθεση του αόρατου (του μη-προσβάσιμου) και του ορατού (του προσβάσιμου) και είναι η ανατομία και το δέρμα, είναι οι φλέβες και το αίμα κ.ο.κ. δηλαδή εν τέλει, είναι η επικοινωνία του προσβάσιμου και του μη-προσβάσιμου μέσω ενός κοινού συστήματος που φαίνεται να τα οργανώνει και τα δύο…» «…τα βίντεο, του Μπαμπούση, η φωτογραφία, οι συστατικές δομές και οι οργανώσεις των δομών, οι κατασκευές, τα αντικείμενα και οι συσσωρεύσεις τους, εννοούν ότι το φωτογραφικό αντικείμενο έφυγε από τον τόπο του και ότι διαχύθηκε στα αντικείμενα που το συγκροτούν: η διάχυση είναι η λειτουργία της ανάλυσης στο χώρο και ο συλλογισμός της διαχείρισης του χώρου είναι η συγκέντρωση του αρχείου των συστατικών στοιχείων μιας πρόσληψης που έγινε εκεί και της οποίας μαζεύονται -κομμάτι, κομμάτι- οι μνήμες, εδώ». Η πρώτη φωτογραφική δουλειά του Μπαμπούση από μια δράση του Volterra 1973, προβλήθηκε εκείνην την εποχή ως slide show, ενώ αργότερα η εκθεσιακή παράθεση των μεγάλων διαστάσεων τυπωμάτων του, συνέθετε έναν εννοιολογικό και πλαστικό διάλογο, ανεξάρτητα χρονολογικής ή θεματικής συνάφειας, ευνοώντας περισσότερο την ανοικτή ερμηνεία και τη δημιουργία διαφορετικών συνειρμών. Ο Μανώλης Μπαμπούσης σπούδασε αρχιτεκτονική και αναστηλώσεις στη Φλωρεντία και στη Ρώμη. Η δουλειά του επικεντρώνεται στους θεσμούς, στη μνήμη και στο περιβάλλον. Χρησιμοποιεί ως μέσα τη φωτογραφία, τα σχέδια, τις κατασκευές, τις εγκαταστάσεις, και τα κείμενα.
Το 2013 παραιτήθηκε από τακτικός καθηγητής της ΑΣΚΤ, όπου δίδασκε φωτογραφία από το 1999, διαφωνώντας με την μη ένταξη της φωτογραφίας ως κατεύθυνσης της ΑΣΚΤ. Έχει πραγματοποιήσει πολλές ατομικές εκθέσεις σε μουσεία και χώρους τέχνης, όπως στο Μουσείο Μπενάκη, 2011, Νew Υork Photofestival, 2009, Camec, La Spezia, 2008, Photography House 2008, Γενί Τζαμί, Mουσείο Φωτογραφίας, Θεσσαλονίκη 2007, Αναδρομικές εκθέσεις σε ΜΜΣΤ και ΕΜΣΤ, Αθήνα, 2003, και έχει συμμετάσχει σε δεκάδες ομαδικές στην Ελλάδα και το εξωτερικό, όπως Fridericianum Museum, (συλλογή του ΕΜΣΤ), Documenta 14, Κάσελ, 2017, Eidos-Idées, Besançon, 2014), κ.α. Έργα του βρίσκονται σε ιδιωτικές και δημόσιες συλλογές. Έχουν εκδοθεί πολυάριθμες μονογραφίες του, μεταξύ άλλων από το ΕΜΣΤ, το Μουσείο Μπενάκη, το Camec, τις εκδόσεις Eξάντας, εκδόσεις Futurα.
Διάρκεια έκθεσης: 1 Οκτωβρίου έως 3 Νοεμβρίου 2018 Αλατζά Ιμαρέτ Κασσάνδρου 91-93, τηλ. 2310 278587 και 2313 318538 E-mail [email protected]
Ώρες λειτουργίας: Τρίτη έως Σάββατο 11.00 έως 18.00
0 comments